Czym jest KPI?
(Kluczowe Wskaźniki Efektywności)

Jakie wskaźniki KPI chciałbyś wdrożyć
w swoim systemie INTELLECT Business Intelligence?

Zmierz swoją wydajność w stosunku do kluczowych celów biznesowych.

Kluczowy wskaźnik wydajności to mierzalna wartość, która pokazuje, jak skutecznie firma osiąga kluczowe cele biznesowe. Organizacje wykorzystują wskaźniki KPI na wielu poziomach, aby ocenić ich sukces w osiągnięciu celów. Kluczowe wskaźniki wydajności wysokiego poziomu mogą skupiać się na ogólnej wydajności przedsiębiorstwa, podczas gdy kluczowe wskaźniki wydajności niskiego poziomu mogą skupiać się na procesach w działach takich jak sprzedaż, marketing lub centrum obsługi telefonicznej.

Aby uzyskać bardziej szczegółowe definicje, sprawdź te zasoby:

Co sprawia, że ​​KPI jest skuteczne?

Wskaźnik KPI jest tak samo wartościowy jak działanie, które inspiruje. Zbyt często organizacje ślepo przyjmują branżowe wskaźniki KPI, a następnie zastanawiają się, dlaczego ten wskaźnik KPI nie odzwierciedla ich własnej działalności i nie wpływa na żadne pozytywne zmiany. Jednym z najważniejszych, ale często pomijanych aspektów KPI jest to, że są formą komunikacji. Jako takie, stosują te same zasady i najlepsze praktyki, co każda inna forma komunikacji. Zwięzłe, jasne i istotne informacje są znacznie bardziej prawdopodobne, że zostaną wchłonięte i wykorzystane.

 

Strategia tworzenia KPI

Jeśli chodzi o opracowanie strategii formułowania kluczowych wskaźników wydajności, Twój zespół powinien zacząć od podstaw i zrozumieć, jakie są Twoje cele organizacyjne, jak planujesz je osiągnąć i kto może działać na podstawie tych informacji. Powinien to być proces iteracyjny, który obejmuje opinie analityków, szefów działów i menedżerów. W miarę rozwoju misji odkrywania faktów zyskasz lepsze zrozumienie procesów biznesowych, które należy mierzyć za pomocą kluczowych wskaźników wydajności i komu udostępnić te informacje.

Jak tworzyć KPI?

Jednym ze sposobów oceny istotności KPI jest weryfikacja merytoryczno-biznesowa:

  • Czy twój cel jest konkretny?
  • Czy możesz zmierzyć postęp w realizacji tego celu?
  • Czy cel jest realny (osiągalny)?
  • Jak istotny jest ten cel dla Twojej organizacji?
  • Jakie są ramy czasowe dla osiągnięcia tego celu?

 

Inteligentna analityka

Coraz więcej profesjonalistów zdaje sobie sprawę, że długie arkusze mdłych danych nie są idealne do prezentacji i podejmowania decyzji. W odpowiedzi na to stworzyliśmy rozwiązanie INTELLECT Business Intelligence. Narzędzie zdolne do tworzenia prostych pulpitów nawigacyjnych, które śledzą szeroki zakres wskaźników KPI w łatwym do zrozumienia, atrakcyjnym wizualnym formacie.

Dlaczego warto wybrać INTELLECT Business Intelligence?

  • Użytkownicy mają możliwość szybkiego tworzenia nowych pulpitów i dokładniejszej analizy liczb, które dokładnie wyjaśniają, co dzieje się w firmie.
  • Użytkownicy mają dostęp do szerokiej gamy danych, które mogą analizować w sposób szczegółowy, zapewniając im wgląd w bardzo specyficzne podzbiory informacji.
  • Menedżerowie mogą łatwo wykonać wszystkie analizy i automatycznie przekonwertować je na postać graficzną, wskaźniki i prezentacje - dane są łatwe do zrozumienia dla każdego pracownika.
  • Zakup INTELLECT Business Intelligence to dobra inwestycja.

Sprawdź cenę oraz analizę ROI systemu
INTELLECT Business Intelligence

TOP